HR OFF-ROAD FORUM

Dobrodošli na HR OFF-ROAD forum!
Sada je: sri lis 23, 2019 00:42.

Vremenska zona: UTC + 02:00


Pravila foruma


Pravila foruma



Započni novu temu Odgovori  [ 51 post(ov)a ]  Stranica 1, 2, 3, 4, 5, 6  Sljedeća
Autor/ica Poruka
 Naslov: ŠPERA
PostPostano: sub stu 11, 2006 19:06 
Offline
Site Admin
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 28, 2005 19:12
Postovi: 4385
Lokacija: Zagreb - HR
ajmo decki malo na temu "skola"...
pokusajte ovdje objasniti sto bolje sto je spera, kad se ukljucuje (ako nije stalna), kad iskljucuje i sve ostalo vezano uz ovu temu...
dajte primjere, opisite da se svi oni koji su "friski" u off roadu mogu lakse snaci...

_________________
http://www.schnee-hr.com
http://www.schnee-hr.net
http://www.ork-schnee.com
if off road is a sin I'll go straight to hell! :mig :suzuki:


Vrh
 Profil  
 
 Naslov:
PostPostano: ned stu 12, 2006 00:39 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: sri stu 01, 2006 18:26
Postovi: 1689
Lokacija: Rijeka-Buzet-Kamo Oko Vidi
huh vec sam negdje naisao na ovo objasnjenje tu na forumu koje je da jf,ali inace spera je naziv za blokadu diferencijala,ima ih vise vrsta i izvedbi,a glavna namjena joj je da polomi polu osovine heheheheh,sala mala ali ako se ne pazi desi se i to.nalazi primjenu na blatnjavim terenima,na terenima gdje nisu svi kotaci na podlozi itd. jer iako je na autu ukljucen 4x4 pogon,na svakoj pogonskoj osovini imamo diferencijal pa se lako moze desiti da su npr 2 recimo desna kotaca na asfaltu a 2 lijeva u blatu pa ako se pokusa krenuti pocet ce vrtit ona dva kotaca u blatu dok ce ovi na sfaltu mirovat.ukoliko je blato jako sklisku i gume lose auto se nece pomaknut sa mjesta.tu do izrazaja dolazi spera koja se onda ukluci i blokira se djelovanje diferencijala i dobije se efekt kao da su osovine izlivene iz jednog komada i snaga se jednako pocinje prenositi na ona dva kotaca koji su na asfaltu te se vozilo pocinje micati iz mjesta. jednostavan pokus se moze napraviti i kuci,digne se jedna cjela strana auta sa dizalicom u zrak,ukljuci 4x4 i pokusa krenut,ako se ima barem blokada zadnjega diferencijala moze se ukljucit i vozilo ce skociti sa dizalice jer ce onaj zadnji kotac koji je na tvrdoj podlozi gurnut auto.
evo to je jedno laicko objasnjenje za siroke mase pa ako ima koje pitanje,tu smo

_________________
STRONG ENOUGH FOR JEEPIN' AROUND WITH ME?
www.kamookovidi.com
www.kamookovidi.com/phpbb2


Vrh
 Profil  
 
 Naslov:
PostPostano: ned stu 12, 2006 15:40 
Offline
Site Admin
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 28, 2005 19:12
Postovi: 4385
Lokacija: Zagreb - HR
ok, lijepo :D
obzirom da je meni glupo pisati o tome, moram provocirati pitanjima (kad nece drugi, hehehe)
je li bolje imati mogucnost ukljucivanja/iskljucivanja spere ili ne, i zasto treba paziti da se iskljuci kad nisi na hard terenu, tj. kad si na "obicnom"putu... :twisted:
ajde, za peticu, hihihi a1

_________________
http://www.schnee-hr.com
http://www.schnee-hr.net
http://www.ork-schnee.com
if off road is a sin I'll go straight to hell! :mig :suzuki:


Vrh
 Profil  
 
 Naslov:
PostPostano: pon stu 13, 2006 04:27 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: sri stu 01, 2006 18:26
Postovi: 1689
Lokacija: Rijeka-Buzet-Kamo Oko Vidi
uff spere koje su napravljene da se mogu iskljuciti imaju manu ako se to tako moze nazvati da drze obadve poluosovine zakljucane i ne popustaju ih ni u kome slucaju. to na mekim podlogama ne igra ulogu,medjutim na tvrdima npr asfalt ako se jako mota sa volanom dok vozilo ide moze se desiti a to se i najcesce desi da se nesto polomi, bilo poluosovina bilo sama blokada jer ako se malo prisjetimo matematike i fizike, tijelo koje putuje po vecem radijusu radi veci put i kako imamo recimo lijevi zavoj lijevi kotaci su na manjem radijusu nego desni sto znaci da desni moraju napraviti vise okretaja kako bi pratili lijevi kotac. ukoliko je difernecijal blokiran to nije moguce,pa ili dodje do laganog proklizavanja gume ili nesto pukne.

spere koje su stalno ukopcane drze stalno ali ipak imaju ugradjen sistem koji ako osjeti da je doslo do prenaprezanja sklopova odkaci speru i popusti poluosovine tako da opet dodje do izjednacavanja okretaja. to nije tako los sistem ali i on ima mana,recimo voznja na zadnji pogon po mokrom asfaltu i u zavoju,ako se naglo doda gas motor obicno ima dosta snage i kako je obicno spera jaca nego je opterecenje na skliskoj podlozi dolazi do proklizavanja oba zadnja pogonska kotaca sta dovodi do jakog zanasanja zadnjeg kraja vozila i ko nije na to spreman obicno zavrsi gdje ne treba. takva spera zahtjeva period privikavanja ali kada je se skuzi nema straha. ja imam tkve spere i na zadnjoj i na prednjoj osovini na trkacem jeepu ali na prednjoj sam uocio jedan nedostatak spere na prednjoj osovini. u stvari ne nedostak spere nego ponasanja vozila. krug okretanja se bitno povecava kada su ukljucena sva 4 pogona jer prednja spera lagano izbacuje vozilo iz putanje pa na nekim zavojima gdje bi inace prosao iz prve sada zahtjeva popravljanje vracanjem u nazad.

po meni kombinacija za laksi off road i svakodnevnu upotrebu automatska zadnja, a za hard automatska zadnja i rucna napred,to cu sada i staviti

_________________
STRONG ENOUGH FOR JEEPIN' AROUND WITH ME?
www.kamookovidi.com
www.kamookovidi.com/phpbb2


Zadnja izmjena: Ozren Perman; sub stu 18, 2006 02:38; ukupno mijenjano 1 put/a.

Vrh
 Profil  
 
 Naslov:
PostPostano: uto stu 14, 2006 22:03 
Offline
Site Admin
Avatar

Pridružen/a: pon ožu 28, 2005 19:12
Postovi: 4385
Lokacija: Zagreb - HR
bravo
jel ima jos kaj kaj bi bilo zgodno spomenuti u ovoj temi?! :shock:
kak svi sute, cini mi se da je svima sve jasno, hehee

_________________
http://www.schnee-hr.com
http://www.schnee-hr.net
http://www.ork-schnee.com
if off road is a sin I'll go straight to hell! :mig :suzuki:


Vrh
 Profil  
 
 Naslov:
PostPostano: sri stu 15, 2006 01:04 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: sri stu 01, 2006 18:26
Postovi: 1689
Lokacija: Rijeka-Buzet-Kamo Oko Vidi
sigurno bi bilo ali kako su tu vecinom aktivni malo iskusniji decki i cure heheheh,ali ako netko nesto ima za dodat rado bismo to culi

_________________
STRONG ENOUGH FOR JEEPIN' AROUND WITH ME?
www.kamookovidi.com
www.kamookovidi.com/phpbb2


Vrh
 Profil  
 
 Naslov:
PostPostano: ned stu 26, 2006 21:30 
Offline
Off roader
Avatar

Pridružen/a: ned stu 26, 2006 17:01
Postovi: 136
Lokacija: Križevci
kada sam kupovao suzuki samuraya, tip kod kojeg sam kupio rekao je da ne stavljam šperu na prednje kotače!!!
rekao je da će mi teže biti volan okretati,dali je to istina?
imate li vi koji savjet?


Vrh
 Profil  
 
 Naslov:
PostPostano: pon stu 27, 2006 00:21 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: sri stu 01, 2006 18:26
Postovi: 1689
Lokacija: Rijeka-Buzet-Kamo Oko Vidi
pa ako procitas pazljivo ovaj post vidjet ces da ima spera koje stalno drze a ima ih i koje ukljucujes po zelji,dakle ako je spera na ukljucivanje dok je ukljucena ce se osjetit na volanu ali dok je iskljucena nece se osjetiti nista

_________________
STRONG ENOUGH FOR JEEPIN' AROUND WITH ME?
www.kamookovidi.com
www.kamookovidi.com/phpbb2


Vrh
 Profil  
 
 Naslov:
PostPostano: pon stu 27, 2006 14:30 
Offline
Off roader
Avatar

Pridružen/a: ned stu 26, 2006 17:01
Postovi: 136
Lokacija: Križevci
ok,hvala!!!


Vrh
 Profil  
 
 Naslov:
PostPostano: pon stu 27, 2006 17:59 
Offline
Off roader
Avatar

Pridružen/a: ned vel 19, 2006 22:15
Postovi: 1186
Lokacija: zagreb
ovu koju sam ukljucujes i iskljucujes je u principu uvjek dosta skuplja.


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu Odgovori  [ 51 post(ov)a ]  Stranica 1, 2, 3, 4, 5, 6  Sljedeća

Vremenska zona: UTC + 02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: / i 2 gostiju.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži:
Forum(o)Bir:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
HR (CRO) by hecos