HR OFF-ROAD FORUM

Dobrodošli na HR OFF-ROAD forum!
Sada je: sri stu 13, 2019 13:47.

Vremenska zona: UTC + 02:00


Pravila foruma


Pravila foruma



Započni novu temu Odgovori  [ 28 post(ov)a ]  Stranica Prethodna  1, 2, 3
Autor/ica Poruka
 Naslov: Re: poluosovina
PostPostano: sub lis 19, 2013 21:22 
Offline
Avatar

Pridružen/a: uto svi 22, 2012 20:58
Postovi: 721
Glede pažnje sa poluosovinama dobro je Janko rekao kad sve to ulovi zračnost tada svako otpuštanje kvačila ili nagliji trzaji krate životni vijek jer svaki puta udari u onaj luft.... i dobije po repu...Svaki off road i napinjane pogonskog mehanizma posebno recimo prelaz preko kamena ili skalina ili pentranje preko nekog hupsera ili neko uglavljivanje u blatu pa vuča zaglavljenog vozila ili prikolice krate vijek....a posebno kada je uključen taj part time 4x4 koji u biti kruto spaja preko reduktora i centralnog prijenosnika prednje i zadnje pogonsko vratilo u kruti spoj koji jednostavno lomi najslabiju kariku tj poluosovinu....izričito je zabranjeno koristiti ga na tvrdoj podlozi gdje kotači proklizavanjem ne mogu nadomsjetiti taj manjak centralnog diferencijala koga ima defender i u čijem manualu je posvećeno nekoliko stranica teksta kako i kada ne uključivati blokadu centralnog diffa tj istu stvar koju mi radimo kada ukopčamo 4x4 part time pogon....Recimo na njivi izričita naredba da kotači moraju biti ravno kada radi blokada cent diffa
Ja ga osobno ukapčam tek kada više ne mogu na zadnji ako je neki tvrdi kamenit put u pitanju ili vododerina...jer to je isto tvrda podloga....ako je neko mekano blato, pijesak, livada travnata ili snijeg tada nema problema jer kotaći klizanjem po mekoj podlozi nadomjeste te nejednakosti prilikom nejednolikog okretanja...
Najgore mi je kada ono pola ceste ima snijega a pola je otopljena voda ili susnježica ....dakle treba mi 4x4 a ne smijem ga ukljuciti jer je ipak tvrda podloga....a po kiši na asfaltu sto je to sad i da li ukljuciti ili ne . ja ga ne ukljucujem nego puno sporije vozim jer su to jako kratki i nestabilni auti...
Tebi se slomilo kada si radio polukružni okret na tvrdoj podlozi sa uključenim part time pogonom...willys recimo ima tablicu na poklopcu spremnika u kabini gdje piše da se baš to ne smije ciniti....stoga ako se pripazi i pričuva osovine koliko toliko normalnom vožnjom recimo teske dionice off roada samo nizbrdo a teški usponi 4x4 + reduktor i sa sto manje snage motora tada mogu poživiti malo duže...oglavnom svi moji kolege su polomili one zadnje duže poluosovine...i to pukne na samom kraju ozubljenja koje ulazi u diff carrier pa onda ako izbiješ sa kontra strane padne onaj komadić u cijev mosta pa zato rješavamo sve elegantno magnetom...
Kod tih starih ljudi sam se puno puta nasmijao...od srca ....i uglavnom prošao praznih ruku...za onaj gornji sa slike kaže čiča da je emotivno vezan za njega i da ga ne prodaje,,,,a sto ga više pitaju za prodaju on više uživa u tobož trgovini....ali neka ga uhvatit cu ja njega na livu nogu....doduše jedan moj kolega lovac ga prodaje u njuškalu no iznos je ipak tenutno prejak...u biti restauracijom dobivaš oldtimera ali .....znaš i sam....imamo istu stvar....ja na mome znam svaki dio jer je bio komplet rastavljen no kolika je cijena toga moga rada....samo za nabaviti auto i materijal je potrošeno 7500 eura...a prodaju se po 8000 eura pa gdje je sada moj skoro trogodišnji rad....ima kolega pravo....Willys ima napred pogonski most Dana 25 a straga 27 pa možda zbog toga manje pucaju jer je ipak to vojno vozilo rađeno po vojnim specifikacijama dok su series I i II rađeni za civilno poslijeratno tržište...
Proćitao sam sve postove na oldschoolu i mislim da može bit problem i u predimenzioniranim gumama tj ja sam imao na felgama od samuraja (tako je kupljen) 195 - 15 ce no celave skroz pa sam nabacio na postojece felge gume 225 - 15 koje su mi ostale od Wranglera...kada sam izvagao komplet kotač taj 225 mi je teži za 2 kg....od 195 a vjerojatno je i ovaj od 195 bio teži od originala one socijalne tanke gumice 6x16 dakle i to može bit uzrok pucanju ako se pretjerava stoga se namjeravam vratiti nazad na original 16x4,5 '' felgu i orginal gume samo je trenutno problem cijena felga 86 eura i gume 120 eura po komadu....


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: poluosovina
PostPostano: ned lis 20, 2013 09:47 
Offline

Pridružen/a: pet ruj 21, 2012 18:11
Postovi: 48
Gume su mu orginalne tako da sa tim nemam problem, znači po vama tražiti od dugog lr serije tri dif i poluosovine sa 24 zuba, e sad kod mene je ubačen već prije od bivšeg vlasnika prednji most od defendera a zadnji je ostao stari, kakav je savjet jel se tu na stari most ubaciti dif i poluosovine od defendera ili???


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: poluosovina
PostPostano: ned lis 20, 2013 20:26 
Offline
Avatar

Pridružen/a: uto svi 22, 2012 20:58
Postovi: 721
Najpametnije bi bilo ubaciti kompletan stražnji most od trojke jer ako je napasan napred komplet prednji valjda se može i komplet zadnji.....ne mogu ti dat savjet 100% jer ne radim sa LRima ali mi nekako logički se samo nameće....covijek u Rijeci je nabacio mostove od patrol GRa a motor i mjenjač od isuzu troopera na wranglera dakle sve je moguće....skineš svog i premjeriš po trojci i ako paše ide na mjesto....kut kardanske osovine je valjda isti...a ako ima neke razlike u duljini kardanske osovine to ce valjda kompenzirati ozubljenje za aksijalni pomak...ako i trojka ima lisnate opruge tada je gotova stvar...jedino mogu bit prirubnice za kardan i most različite ali i to se da riješiti...cijevi od kočnica se da isto srediti...


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: poluosovina
PostPostano: pon lis 21, 2013 19:59 
Offline
Off roader
Avatar

Pridružen/a: pet kol 28, 2009 01:36
Postovi: 883
Lokacija: Adamovec-Adamovečki redneck.
A da ih daš napraviti?

_________________
Dolazak rimljana u Adamovec; http://www.youtube.com/watch?v=fuUnd9Db ... detailpage


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: poluosovina
PostPostano: sri lis 23, 2013 20:26 
Offline
Avatar

Pridružen/a: uto svi 22, 2012 20:58
Postovi: 721
Evo se opet vraćem na temu poluosovina, baš veceras tražio put koji je lani probijen te ide na vrh iznad Triblja a lipo se vidi i Vinodol i Krk......dakle Willys manual kaže ne koristit 4x4 pogon na tvrdoj podlozi a baš ovo i jest tvrda podloga jer je klasik kamenjar.....
slika

Dovde sam stigao na zadnji pogon gdje svaka osovina prenosi pola snage motora no naprezanja su pocela bit dosti velika i počinje šlajfanje....zadnjih kotača....ovdje mi se i ugasio.... koristilo se što manje moguće snage motora u prvoj brzini ....ako ukljucim 4x4 tada svaka poluosovina prenosi 1/4 ali može samo ako je ravno jer u ovakvim slučajevima nema klizanja kotaca ....poćinjem razmišljati da na njega stavim Njivin pogon....prodaje se jedan bez motora za 15 000 kuna .....moglo bi se ubaciti pogon i od stare vitare - baš sam mjerio onu bijelu parkiranu ispred kuće u Klanfarima ....

slika

ovo mi je najbolje objasnjenje kako radi diff može ga skužit i #absolute beginner#
http://www.youtube.com/watch?v=srDso75O1hE

A ovaj govori ono sto sam ti rekao u vezi diffa ako se skine suprotna poluosovina i izbije puknuta kroz rupu u diffu te kako je nemoguće vidjeti koja je pukla ako imas otvoreni diiff samo zamisli da je na plavoj podlozi kotac sa puknutom poluosovinom...a ono u zavoju zamisli da je blokiran centralni diff i eto loma na tvrdome...

http://www.youtube.com/watch?v=gIGvhvOhLHU
.lako je po blatu....i snigu ma triba bit faca na kamenjaru....i poskoki se cude kuda ovi idioti tjeraju aute...
Evo ti još jedan video kako čuvati sinhrone u mjenjaču....i kad kupuješ polovni tada se mjeri razmak izmedju onog broncanog dijela zupčanika jer kako vidiš taj se konus trosi i kad se potroši onda više nema razmaka i tada ga moraš minjat....normalni razmak je oko 1 mm....jako su važni i federi na vilici koji ga drže u brzini da ne iskače...

http://www.youtube.com/watch?v=r6hWAaE5VWY
obožavam ove stare filmove tako jasno i edukativno...
http://www.youtube.com/watch?v=JOLtS4VUcvQ
malo ljudi zna da je u stvari spojnićka osovina prednjai zadnja o biti neosvisna....

A pazi ovo sa elektromotorom......
http://www.youtube.com/watch?v=pN6-gCxI60g

i ovaj lipo govori da se lomi ako je na tvrdu....gravel je šljunak....
http://www.youtube.com/watch?v=-dh0VQxprJA

a ovo je za mene....
http://www.youtube.com/watch?v=K6uAKtb0Q6U

a ovo su prednosti koje nudi permanent 4x4
http://www.youtube.com/watch?v=mVl84dZp6mM

http://www.youtube.com/watch?v=uq9qbUYvi8U

evo kako pokidati pogonsku osovinu
http://www.youtube.com/watch?v=v3wtWY1W6i0

Na žalost nema cent diff kao ni LR series II u tome i jest problem....klasični part time pogon...


Zadnja izmjena: RI898RR; sub lis 26, 2013 21:04; ukupno mijenjano 5 put/a.

Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: poluosovina
PostPostano: sri lis 23, 2013 20:40 
Offline
DoAdmin

Pridružen/a: ned lis 26, 2008 23:11
Postovi: 3448
Lokacija: voltino,zagreb
a jel vilis ima središji diff


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: poluosovina
PostPostano: sub lis 26, 2013 22:09 
Offline
Avatar

Pridružen/a: uto svi 22, 2012 20:58
Postovi: 721
Evo link za transfer case part time 4x4 pogona....
http://www.youtube.com/watch?v=KUSiK9JuLUc


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: poluosovina
PostPostano: ned stu 03, 2013 21:02 
Offline
Avatar

Pridružen/a: uto svi 22, 2012 20:58
Postovi: 721
< a ovo je slika zadnjeg diffa dakle NEMOGUČE je izubiti puknutu poluosovinu sa kontra strane jer smeta osovinica satelita....a onaj patrljak ne može ni upasti u diff pa se samo skine poluosovina zacepi rupa i vozi do doma na prednji pogon....

slika

slika

dobro je ovo znati....za svaki slucaj.....isto treba imati i alat za vadenje vijaka na prirubnici a na prirubnici je i rupa sa nerezom da se izvuće vijkom van....


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu Odgovori  [ 28 post(ov)a ]  Stranica Prethodna  1, 2, 3

Vremenska zona: UTC + 02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: / i 1 gost.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
HR (CRO) by hecos