Evo, zahvaljujući prijatelju, novinaru iz časopisa Kamioni, jučer sam isprobao Iveco Massifa. Bombastično najavljivani "novi talijanski terenac" ustvari je Santana PS-10 Anibal, sa modificiranim poklopcem motora, maskom i blatobranima i najnovijom generacijom Iveco dealy kombi motora. Santana je svojevremeno po licenci proizvodila Land Rover seriju III, čini mi se do "84-te. Anibal je direktni nasljednik i koji dan-danas, vozi na šasiji i 4 lisnata federa, (parabolik doduše), od stare trojke pa sukladno tome Massif ima ovjes koji kao da je vremeplovom stigao iz sedamdesetih. Motor i mjenjač su sasvim nešto drugo. Ivecov 3.0 commonrail, turbodisel, ima snage i momenta ko u priči, ZF getriba, 6 stupnjeva, radi ko urica. Transver box je klasika 2 i 4 H te 4L, radi isto bez greške. Testni Massif, inače pick up, ima motor 146 ks i 360 Nm, a postoji verzija 176 ks i 400 Nm. Međuosovinski razmak je 109", postoji kratki, pošto je stara trojka u pitanju vjerojatno 88". Karoserija je takđer dio LR nasljeđa samo od običnog lima i još šlampastja, u cjelini auto izgleda istočnoevropski. Vozio sam se sa Massifom po samoborskom gorju, nešto po asfaltu, nešto po makadamu, a nešto po šumi. Na asfaltu ide lijepo, neutralno, po makadamu je podnošljiv, ali po terenu može samo polako, inače skače ko koza. Standardno je opremljrn MT gumama, 235/85-16 (trdesetdvojke) i i po blatu ide iznenađujuće dobro. Zavrti kotače u dubokom blatu junački, a pritom ne dimi i ne smrdi kuplung. Zaboravio sam napisati da mu mostovi izgledaju masivno, a diferencijale im navodno radi engleski KAM, to bi moralo biti dobro. S offroaderske točke gledišta od Massifa bi se vrlo jednostavno dala napraviti prava offroad pila. Komplet motor-kuplung-mjenjač-reduktor je san mnogih ozbiljnih offroadera, nebi bilo komplicirano ni skupo posložiti LR-ov ovjes sa spiralnim federima, KAM isporučuje visokokvalitetne lockere i ostale komponente mostova itd, međutim, onosno ALI... Uvoznik je isprsio cijenu od 223 000 kn, dakle auto košta jednako kao Toyota HiLuux, Mitsubishi L-200, Mazda BT-50, a oko 5000 kn je skuplji od originalnog LR picl up-a. No. passaran.
Ista je priča sa Santanom PS- 300 ili 350 koju su iložili na ovogodišnjem auto-show-u. Cijena je ni manje ni višenego 176 000 kn ili preko24 000€. Za generički stari model Vitare koji svugdje gdje se prodaje košta do 18 000€. Stvarno ambiciozno! LR.
Ps. Prije testa za časopise Kamioni, Massif je bio na testu kod Terenaca. Baš me zanima šta će ti minhauseni napisati. Još nešto sam zaboravio, auto ima 3000 km, a pokvarila se klima, ne radi pokazivač goriva i otpalo je slovo "O" sa natpisa Iveco na maski.
|