HR OFF-ROAD FORUM

Dobrodošli na HR OFF-ROAD forum!
Sada je: uto lip 25, 2019 02:38.

Vremenska zona: UTC + 02:00


Pravila foruma


Pravila foruma



Započni novu temu Odgovori  [ 266 post(ov)a ]  Stranica Prethodna  1 ... 23, 24, 25, 26, 27  Sljedeća
Autor/ica Poruka
 Naslov: Re: Jeep Grand Cherokee WJ
PostPostano: čet ruj 06, 2018 20:54 
Offline
Avatar

Pridružen/a: sri srp 29, 2015 02:35
Postovi: 242
Lokacija: Hrv. zagorje
Poseban alat za 'rastezanje' diferencijala kako bi podloske usle
slika

Podloske
slika

Uzubljenje postelano do savrsenstva, vidljivo po otiscima u boji
slika

Jeepek doma ceka kardan
slika

_________________
Jeep WJ 1999, limited, 4.7 V8, quadra drive, 4,5'' lift naprijed, 4'' lift iza, 50mm distance, 305/75R17 Cooper discoverer, felga crunch black 17, bull bar, pragovi, custom prednji i zadnji farovi, dva LED bara, custom kardan, custom uporne ruke...


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Jeep Grand Cherokee WJ
PostPostano: pet ruj 07, 2018 13:49 
Offline
DoAdmin

Pridružen/a: ned lis 26, 2008 23:11
Postovi: 3434
Lokacija: voltino,zagreb
šajbe moraju i bez rastezanja uč
jer budeju stisnule ležaj prejako kad se otpusti diff


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Jeep Grand Cherokee WJ
PostPostano: pet ruj 07, 2018 16:59 
Offline
rally(jaš)

Pridružen/a: pet lip 20, 2008 17:06
Postovi: 76
....što se tiče kuta prednjeg kardana. Probaj spustiti reduktor par cm. Ne znam da li grand ima isto kao xj, ali meni je to riješilo male vibracije koje su se pojavile pri brzini od cca 30-50 kmh, nakon dizanja jeepa za 5cm. Na vozacevoj strani sam spustio 3 cm i problem rijesen


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Jeep Grand Cherokee WJ
PostPostano: sub ruj 08, 2018 14:45 
Offline
Avatar

Pridružen/a: sri srp 29, 2015 02:35
Postovi: 242
Lokacija: Hrv. zagorje
Potpuno je tocno da plocice ne smiju raditi preveliki pritisak. Ali stvar je u tome sto mora doci na nulu, znaci bez stezanja i bez lufta. Nemoguce je ugurati tanku plocicu na nula tolerancije bez da se izguzva. Sa ovim alatom je mnogo jednostavnije. Proba se koliko ima lufta, odluci se koja plocica, rastegne malo i umetne plocica. Kasnije se otpusti i proba opet, i gleda se uzubljenje.
Pokusaj-pogreska, nema drugog nacina.

Sto se tice spustanja reduktora, palo mi je na pamet, ali sam odustao. Jer ako spustim prednji kraj reduktora da promjenim kut prednjeg kardana, automatski se mjenja kut prema zadnjem kardanu (povecava), pa sam si zapravo time pogorsao situaciju.

Evo otprilike zasto treba kardan s duplim krizem
slika

Teorija je da sa jednim krizem na svakoj strani kardana, oba kuta moraju biti jednaka da bi se ovalne putanje koje krizevi opisuju medjusobno neutralizirale. Uspjeli smo dobiti jednake kuteve na zadnjem kardanu, ali na prednjem nema sanse. Jer zatur diktira da je prednji diferencijal malo prema gore, a diferencial mi isto ima kut malo pema gore. Nemoguce ga je spustiti da pogodim kut.

Tko zna engleski, evo detaljnijih informacija:
https://www.pirate4x4.com/tech/billavis ... ndex2.html

Doktorirat cu na tom terencu izgleda, hehe...

_________________
Jeep WJ 1999, limited, 4.7 V8, quadra drive, 4,5'' lift naprijed, 4'' lift iza, 50mm distance, 305/75R17 Cooper discoverer, felga crunch black 17, bull bar, pragovi, custom prednji i zadnji farovi, dva LED bara, custom kardan, custom uporne ruke...


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Jeep Grand Cherokee WJ
PostPostano: pon ruj 10, 2018 15:16 
Offline
rally(jaš)

Pridružen/a: pet lip 20, 2008 17:06
Postovi: 76
......ne mijenja se značajno stražnji kut jer je straznji kardan recimo u sredini rotacije, a prednji na lijevom dijelu reduktora koji spusta tj zakreće. Kako god, kut se neće povećati nego smanjiti što je poželjno, obzirom da je kolko vidim liftan 4.5"


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Jeep Grand Cherokee WJ
PostPostano: sri ruj 12, 2018 13:08 
Offline
Avatar

Pridružen/a: sri srp 29, 2015 02:35
Postovi: 242
Lokacija: Hrv. zagorje
Krivo sam razumio. Mislio sam da predlazes spustiti prednji kraj reduktora samo.
Sad kad razumijem, slazem se, spustiti kompletni reduktor smanjuje kuteve na prednjem i zadnjem kardanu, ali nebi li to promjenilo geometriju prijenosa iz motora na reduktor?
Tamo je isto jedan kratki kardan kod kojeg mali pomak reduktora prema dolje drasticno povecava njegove kuteve. Ili sam u krivu?
Hvala na odlicnim informacijama!

_________________
Jeep WJ 1999, limited, 4.7 V8, quadra drive, 4,5'' lift naprijed, 4'' lift iza, 50mm distance, 305/75R17 Cooper discoverer, felga crunch black 17, bull bar, pragovi, custom prednji i zadnji farovi, dva LED bara, custom kardan, custom uporne ruke...


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Jeep Grand Cherokee WJ
PostPostano: sri ruj 12, 2018 14:31 
Offline
rally(jaš)

Pridružen/a: pet lip 20, 2008 17:06
Postovi: 76
wj1981 je napisao/la:
Tamo je isto jedan kratki kardan kod kojeg mali pomak reduktora prema dolje drasticno povecava njegove kuteve. Ili sam u krivu?
!


E ovo ne znam. Kod mene toga malog kardana nema.....znači ja sam 3 cm spustio samo lijevu stranu reduktora tj. zarotirao ga samo i tako vratio kut prednjeg kardana u normalu i te sitne vibracije su nestale. Ne znam kako GC ima to riješeno, ali kod mene na XJ je to tri minute posla....ovako nešto....

http://jeephorizons.com/tech/tcasedrop.html

.... samo sam ja umetnuo kvadratnu cijev na kojoj sam probušio rupe za duže vijke, tako da bude po cijeloj širini nosača i krajeve cijevi zatvorio platičnim čepovima da se ne zadržava voda unutra.


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Jeep Grand Cherokee WJ
PostPostano: čet stu 15, 2018 17:11 
Offline
Avatar

Pridružen/a: sri srp 29, 2015 02:35
Postovi: 242
Lokacija: Hrv. zagorje
Odlucio sam kupiti kardan iz amerike. Nema druge.
Nigdje u RH nisam nasao da bi netko radio kardane po mjeri. Trazio sam opsirno pos vim mogucim kanalima. Neuspjesno.
Oni koji rade, ne zele raditi jednog jer se ne isplati. Svi bi radili narudzbe od sto plus komada jer se tada isplati raditi nacrte i izracune.

Jebeno. Nevjerojatno.

Da li tko od vas zna koja je duzina prednjeg kardana na jeepu grand cherokee druge generacije?
Ima li razlika u duzini od godine do godine na istom modelu?
Vjerojatno zbog lifta moram sam izmjeriti koja duzina bi mi trebala. Moze li mi netko dati savjet kako izmjeriti?

_________________
Jeep WJ 1999, limited, 4.7 V8, quadra drive, 4,5'' lift naprijed, 4'' lift iza, 50mm distance, 305/75R17 Cooper discoverer, felga crunch black 17, bull bar, pragovi, custom prednji i zadnji farovi, dva LED bara, custom kardan, custom uporne ruke...


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Jeep Grand Cherokee WJ
PostPostano: pon sij 28, 2019 09:50 
Offline
Avatar

Pridružen/a: sri srp 29, 2015 02:35
Postovi: 242
Lokacija: Hrv. zagorje
Dobro jutro želim svima!

Eto imam novosti. Nakon što nisam uspio naći tko bi mi napravio prednji kardan u Hrvatskoj i bližoj okolici, odlučio sam ga kupiti iz amerike.

To sam i napravio. Kupio sam kardan od Tom Woods-a. Instrukcije za uzeti mjeru su bile jednostavne, ali svejedno sam tri puta provjerio prije plasiranja narudžbe.
Cijena takve vrste kupovine, ako nekog zanima je slijedeća:
-Kardan sa dva dupla zgloba - 499USD. Kad sam zatražio ponudu, prvo su naveli cijenu 369USD, pa kad sam prihvatio i zatražio pro-forma račun, informirali su me da su se zeznuli i kotirali krivu cijenu, ali da će ostati kod ponude jer je njihova greška. Tako da sam kardan platio 369USD.
-flanđa kod reduktora 75USD
-flanđa kod diferencijala 60USD
-naknada za pakiranje i slanje 10USD
-međunarodna dhl pošiljka 420USD
Total 934USD
Plus, uvozne pristojbe 1935,37HRK

Znam, užasna cijena za jedan kardan, ali ili to ili skidati sve modifikacije koje sam napravio na ovjesu. Pa onda kad sam već toliko uložio u jeep, glupo mi je stati na tom zadnjem koraku.

Moj originalni kardan je bio sa dva kinetička, ili kako kažu po priručniku, rezeppa-rezeppa.
Taj kardan je krepavao izrazito brzo pa sam potražio stručnu pomoć kod 'boljeg' autoservisa. Rekao je čovjek da nema problema, da će riješiti boljim kardanom.
Taj automehaničar (neću reći koji da ne dobijem tužbu za vrat) je bio toliko blesav da je stavio sa reduktorske strane, tamo gdje je veliki kut, jedan univerzalni zglob, a sa strane diferencijala kinetički. Vibracije su bile nepodnošljive od prvog dana.
Naknadne reklamacije nisu bile uvažavane.

Slike tog 'čudnog' kardana koji mi nije funkcionirao kako treba zbog 'lifta':
slika

slika

Usput, mislim da bi radio sasvim ok na nepodignutim jeepovima. Ako netko treba, dam ga jeftino.

Ovaj kardan sam kupio:
slika
Ima dva dupla zgloba.

Bilo mi je teško skinuti matice od obje flanđe. Morao sam promjeniti obje flanđe. Drukčiji prihvati zbog duplog zgloba.
Udarni pneumatski ključ nije funkcionirao. Imam jednog od 310Nm i nije išlo. Pa sam kupio novi od 610 i nije išlo. Onda sam otišao do poznanika koji popravlja kamione pa sam posudio ključ od 1100Nm i nije išlo.
Ne imajući izbora, složio sam si 'alat' kojim sam pridržao flanđu dok sam gedorom 28 i polugom od metra nekako jedva otpustio maticu. Grubo, ali uspješno.
slika

Instalirao sam nove flanđe. Sa reduktorske strane nije neka mudrost, stavio malo crvenog loctite-a na maticu i udarnim kljucem zategnuo, i onda jos malo pritegnuo uz pomoć poluge.
Sa strane diferencijala je druga priča. Unutra su dva konusna lagera i rukavac koji kolabira da stavi određenu silu na lagere.
Prema priručniku, kod svake promjene flanđe, trebalo bi staviti novu maticu i novi rukavac pa podesiti 'preload', tojest, sila okretanja diferencijala na suho bi trebala biti izmedju 2,3 i 2,6Nm.
Ja to nisam napravio. Ja sam odlučio napraviti prema pročitanom na američkom forumu: kirnerom označiti mjesto na matici i na osovini (marker ne radi jer se obriše) pa kasnije kad stavim novu flanđu zategnuti dok se oznake ne poklope pa onda još malko. To funkcionira pod uvijetom da su obje flanđe iste. To sam provjerio mjerenjem i zaista je dosjed isti, na istim mjerama, razlika svega nekoliko stotih. Premalo da bi činilo razliku.

Kardan sam onda ugradio na nove flanđe i gotovo:
slika

slika

Išao sam na Ivanščicu, i sve je sada super. Više nema vibracija, diferencijali su tiho kao da su novi, jeep samo klizi po cesti.
Svi pogoni funkcioniraju kako treba, jeep se bez problema popeo po snijegu i ledu, sve u 4HI.

Dakle to je to u vezi posla.

Sad imam pitanje:
Da li je normalno da sa reduktorske strane (NV247) kad skinem flanđu curi ulje?
Sa diferencijalne strane nije ni kap otišla.
Možda je to znak da trebam promjeniti dihtunge?

Ako netko zna bio bih zahvalan na savjetu.

Lijep pozdrav!

_________________
Jeep WJ 1999, limited, 4.7 V8, quadra drive, 4,5'' lift naprijed, 4'' lift iza, 50mm distance, 305/75R17 Cooper discoverer, felga crunch black 17, bull bar, pragovi, custom prednji i zadnji farovi, dva LED bara, custom kardan, custom uporne ruke...


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Jeep Grand Cherokee WJ
PostPostano: uto sij 29, 2019 13:17 
Offline
Avatar

Pridružen/a: sri srp 29, 2015 02:35
Postovi: 242
Lokacija: Hrv. zagorje
Pozdrav svima!

Zna li tko kakva mast se koristi na križevima kardana za podmazivanje?

Hvala!

_________________
Jeep WJ 1999, limited, 4.7 V8, quadra drive, 4,5'' lift naprijed, 4'' lift iza, 50mm distance, 305/75R17 Cooper discoverer, felga crunch black 17, bull bar, pragovi, custom prednji i zadnji farovi, dva LED bara, custom kardan, custom uporne ruke...


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu Odgovori  [ 266 post(ov)a ]  Stranica Prethodna  1 ... 23, 24, 25, 26, 27  Sljedeća

Vremenska zona: UTC + 02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: / i 2 gostiju.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
HR (CRO) by hecos