HR OFF-ROAD FORUM

Dobrodošli na HR OFF-ROAD forum!
Sada je: čet stu 21, 2019 22:56.

Vremenska zona: UTC + 02:00


Pravila foruma


Pravila foruma



Započni novu temu Odgovori  [ 127 post(ov)a ]  Stranica Prethodna  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Sljedeća
Autor/ica Poruka
 Naslov:
PostPostano: sub pro 18, 2010 01:48 
Offline
Off roader
Avatar

Pridružen/a: uto stu 07, 2006 18:42
Postovi: 922
Lokacija: ISTRA
mmmm konačno jedna dobra i prava rasprava koju čitam od slova do slova i bome samo čekam da skužim kako neke stvari izračunat i da radi kako treba a ne reži pili pa montiraj , ne radi dobro pa ajde skidaj i opet sve iznova i iznova ... ajde samo se vi raspišite .... :D :lol: :shock:


Vrh
 Profil  
 
 Naslov:
PostPostano: sub pro 18, 2010 12:43 
Offline
Off roader
Avatar

Pridružen/a: čet ožu 31, 2005 23:52
Postovi: 1250
Lokacija: Poreč
Ufa, nema me dva dana i moram pola sata ćitat i natuknice radit da bi Vas pratija. Svaka čast. Ide ova tema u dobrom smjeru.
Pa ajmo laganini:
Alienova slika Jeepa sa "leverage shock system", već neko vrijeme pokušava se probit u USA, ima za kupit novi lift komplet, izašao prije nekih 2do 3 godine. Velikih diskusija je bilo oko toga, sistem nije nov, jednostavno iskopiran od Formule pa nadalje. Moje mišljenje: Artikulacija se na amortizer prenosi preko poluga ( leverage ) i nije linearna već ima razlike u polugama u smislu da je potisak na hod amortizera manji no potisak na hod artikulacije. Što dovodi do toga da su velike sile na polugama a amortizer neravnomjerno i nelinearno prenosi silu sa poluga. Hod amortizera je jako kratak naspram artikulacije te treba strašno jak amortizer i feder da da bi absorbirao silu artikulacije što znaći da je neprecizan u svom hodu. Tvrd u početku ako hočeš da bude dovoljno tvrd pri kraju. Mislim da je takav tip ovjesa vrhunski za dune buggy-e i rally raid vozila jer smanjuje volumen potreban za rad dugog oamortizera i prikladan je velikim skokovima gdje dug feder jednostavno ne igra a klasićan kratak feder nema dovoljno hoda. :roll: Pratite? :? :lol:
2Dado: A ruke su one na prednjem IFS ovjesu gdje se amortizer ili drži za poprečni krak A-ruke ili prolazi kroz rupu u trokutu slova A, dok je kod Triangle sistem ovjesa naziv V-arm.
2Dado, izgleda lako montirati upornu V-ruku od Granda ili od LR-a na ladu ali ti ne preporučam samo je zašaraviti na gornja uporišta original ladinih gornjih ruku jer kao što je već napomenuo Alien u više navrata: A što je sa geometrijom. Donje duge i Gornja V-ruka moraju biti sukladne u geometriji hoda jer inaće ne samo da dolazi do pucanja kardana i križa već je upitan stav zadnjeg diferencijala i njegovo podmazivanje ( to se dobiva linearnim pomakom gore dole ) te samih nosača ruku. Ako je geometrija loša i ruke nisu sukladne već se tuku u radu doći če do pucanja varova ma koliko ti to dobro zavario, a ako ne varova onda prihvata na šasiji i lomljave simenblokova ili bushinga. poznavajući dužinu donjih ruku lada prije bih ti preporućio V-ruku od granda jer je krača no LR-ova. Da skratimo, evo kako ćeš izmjeriti lako. Uzmi i izmjeri dužinu gornje V-ruke od LR-a i donje uporne ruke. Izračunaj si omjer razlike. Uzmi to isto od granda i izračunaj opet omjer razlike. Omjer nebi smio varirati puno pod uslovom da su i na Grandu i na LR-u horizontalni kutevi ruku slićni. ako se razlikuje malo uzmi od tih dvoje srednji iznos te potraži dužinu svoje V-ruke naspram omjeru sa postojećim donjim upornim rukama od lade. Vidjet ćeš kojoj će se V-ruci približiti u omjeru. Ako odstupaš puno onda ti ne gine raditi novu V-ruku sa idealnom dužinom prihvata. Dakako da moraš biti jako pažljiv i sa visinom montaže gornje V-ruke da ne odstupa u geometriji od donje uporne ruke. :roll: :roll: :roll:
Nije teško, livel i metar u ruke, ako imaš lopatu u garaži imaš i to dvoje :wink:
Poz.

_________________
My mother told me: My son, just be a simple man!
www.4x4.hr


Zadnja izmjena: jeep forever; sub pro 18, 2010 14:39; ukupno mijenjano 1 put/a.

Vrh
 Profil  
 
 Naslov:
PostPostano: sub pro 18, 2010 13:17 
Offline
Avatar

Pridružen/a: pet lip 05, 2009 11:58
Postovi: 3517
Lokacija: 46°26"11.66"N, 14°3"36.62"E
ovi "leverage shock system" kako ga ti zoveš ( meni je poznat kao cantilever coilover suspension) je jako zanimljiv zbog stvari koje si napomenuo.
Baš slično pokušavam riješit ali sa druge strane (slično mono linku od motocikla) ali su baš problemi koje si napisao. Dobijemo kratke amortizere i opruge ali je sila enormna.
Pa mi zato interesantan......ima dobar video snimljen kamerom pričvrščenom na pod vozila. Pokušat ču ga pronač.

I da u pravu si, zaboravil sam napomenut da kod pogrešno napravljenog gornjeg linka nije u opasnosti samo kardan nego da je i velika vjerovatnoča da če doči do trganja nosača. Jer ako se prema okreče sila se prenosi na nosače pa jih "cvikuje" (neznam kak se kaže)

_________________
http://suzuki4x4.mojforum.si/suzuki4x4.html http://www.youtube.com/alien4x4 Watch the good offroad stuff!


Vrh
 Profil  
 
 Naslov:
PostPostano: ned pro 19, 2010 11:07 
Offline
Avatar

Pridružen/a: pet lip 05, 2009 11:58
Postovi: 3517
Lokacija: 46°26"11.66"N, 14°3"36.62"E
http://www.youtube.com/watch?v=QKlzdBU2u2E

_________________
http://suzuki4x4.mojforum.si/suzuki4x4.html http://www.youtube.com/alien4x4 Watch the good offroad stuff!


Vrh
 Profil  
 
 Naslov:
PostPostano: ned pro 19, 2010 15:46 
Offline
Off roader
Avatar

Pridružen/a: čet ožu 31, 2005 23:52
Postovi: 1250
Lokacija: Poreč
2Alien,
zaboravio sam ti reći da ti ovjesi potjeću iz F1, čak davnih 70tih mislim da su krenuli sa time. I danas se služe sa istim ovjesima. Ali !!! Sjećas se da sam ti rekao da je fine tuning problematićan kod 4x4 ovjesa radi velike artikulacije a malog hoda na federu i amortizeru. Kad F1 to funkcjonira obrnuto te sukladno tim idealno. Naime, hod kotaća F1 je minimalan, možda ima artikulaciju 3-4cm a hod amortizera i federa mu je preko poluga enorman ( sjeti se kolike federe imaju F1 na prednjim kotaćima i stoje horizontalno ). U praksi bi poluge za 3cm hoda kotača pomicale feder do 15 a možda i više cm to znaći omjer 1naspram 5. A to u konačnici znaći da možeš utjedati na amortizer i feder 5 puta senzibilnije no kod hoda 1:1 kao što imamo mi na našim ovjesima. U ovom slučaju prikazan na slici dešava se kontra efekt. Kao kod federa tako i kod amortizera, za jedan cm hoda ovjesa kod F1 klip amortizera napravi 5cm a to znaći da možeš umnogome bojle kontrolirati protok ulja kroz ventile i 5 puta finije ih štelovati te djelovati na ovjes. Jedina prednost ovog sistema kod 4x4 ovjesa je to što moraš staviti deblji amortizer i feder radi veće sile te sa više ulja a pošto ti klip radi manju putanju no obični amortizer za svaku frekvencu, dolazi do toga da se proporcionalno manjem hodu manje i grije što opet vrača na moju priću da je to OK kod dune buggya ili Rally raid vozila koja postižu veliku brzinu i veliku frekvenciju ovjesa dok za rock crawling i naše road booke uopće ne dolazi do izražaja tj. kod rock crawlinga po meni dolazi do toga da je ovjes u startu pretvrd.
Kad Vam dosadim javite :lol:

_________________
My mother told me: My son, just be a simple man!
www.4x4.hr


Vrh
 Profil  
 
 Naslov:
PostPostano: ned pro 19, 2010 16:00 
Offline
Off roader
Avatar

Pridružen/a: čet ožu 31, 2005 23:52
Postovi: 1250
Lokacija: Poreč
Inaće za zaljubljenike u mehaniku i fiziku. Sve teze, teorije, grafikone i formule možete naći u samo jenom izdanju knjige, vjerovatno najboljoj specjalizirnoj knjizi u svijetu: Fundamental of vehicle dynamic.
http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss? ... &x=14&y=17
Vidim da je sad na akciji. Prije 4 godina platio sam je 120$. I prije nego što je naručujete jedan savjet. Knjiga ima 400 stranica, kao odlikašu iz fizike i matematike trebalo mi je 3 godine da dođem na pola :? :? :? Doista samo za zanesenjake ili stravstvene matematičare i fizičare. Još uvjek se mućim snjom, toliko je teško štivo da po tri puta moram proći jednu sekciju da bih donekle shvatio. A Engleski :oops: :oops: :oops: , to je onaj koji nismo ućili u školi ili na internetu, treba Vam profi riječnik u krilu.
Javite mi ako se nađe još koja budala koja je naručuje :lol:

_________________
My mother told me: My son, just be a simple man!
www.4x4.hr


Vrh
 Profil  
 
 Naslov:
PostPostano: pon pro 20, 2010 12:58 
Offline
Avatar

Pridružen/a: pet lip 05, 2009 11:58
Postovi: 3517
Lokacija: 46°26"11.66"N, 14°3"36.62"E
Stručnu literaturu je teško razumit i na maternjem jeziku ak nemaš bar neko predznanje......brez predznanja ne vredi baš puno. Ne vredi čitat ak nemaš pojma o čemu se radi jer ne moreš razumjet pročitano. Na stranom jeziku je to toliko teže.

Ovo oko ove vrste ovjesa mi je jasno jer sam se prije bavio time. Na nezavisnom ovjesu to je šala mala ali mene više privlači kako na krute mostove to stavit, odnosno kako utječe na vožnju i sam rad. A nisam baš pristalica enormne artikulacije, više me muči kako do nekog maximuma ali da auto ostane vozan, dakle na cesti.
Kako sad stvari stoje u biti opruge više nisu ni potrebne ali je problem u prostoru, znači gdje i kamo strpat a da bitno ne režemo karoseriju.
Zato me toliko privlači ovako nešto. I dok ne probam na vlastitoj koži neče biti mira......tako da nešto slično moram napravit, hoču neču jer neču moč spavat.
Prvo ču dovršit ovaj moj sistem kad sam več počeo pa ako ne budem zadovoljan idem na ovo, pa kaj bude bude.
slika

_________________
http://suzuki4x4.mojforum.si/suzuki4x4.html http://www.youtube.com/alien4x4 Watch the good offroad stuff!


Vrh
 Profil  
 
 Naslov:
PostPostano: sri pro 22, 2010 15:57 
Offline
Off roader
Avatar

Pridružen/a: uto ožu 31, 2009 21:11
Postovi: 2876
Lokacija: Omiš
Možemo li se na trenutak dotaknit malo ''light'' prerada!?
Naime, kakva je ''tehnička'' razlika između body lifta i suspension lifta do nekih 2.5'' ? Krajnji ishod je uglavnom manje-više isti, jel' ? Ali....?
Vezano uz to, poznato mi je također kako neki kombiniraju ta dva načina podizanja. Koliko je to uopće..hmm....''zdravo'' za ostale komponente ovjesa i šta se takvim načinom dobiva, odnosno gubi u ciloj priči ?


Vrh
 Profil  
 
 Naslov:
PostPostano: sri pro 22, 2010 17:57 
Offline
Off roader
Avatar

Pridružen/a: čet ožu 31, 2005 23:52
Postovi: 1250
Lokacija: Poreč
Evo, počet ću ja pa neka Alien ispravi ako nađe greške ( osim pravopisnih naravno ).
U globalu sam protivnik body lifta iako ih prodajem. Razloge je tome što se ide odvajati kučica od šasije, ne stoji više homogeno niti je na gumenim simenblokovima već na škripućem metalu ili tvrdom poliuretanu. Ne malo puta desi se problem sa prekratkim lajtunzima, sajlama, cijevima za gorivo i ulja, instalacijom te polugama mjenjača i reduktora. Kod Wranglera se manifestira da ispada iz druge brzine ili teško ulazi u rikverc, kod aut, brlja sa pozicijama. Instalacija i cijevi ostaju nezaštićene jer dolazi do razmaka između šasije i kučice a baš tuda prolazi sve, od instalacije, cijevi do sajli. Što se mehaničkih sila i geometrije tiće pristaša sam bodylifta do 1". To je u biti ono što prodajem sa lagera. Po narudžbi može sve - za lovu. E sad, zašto da body lift, to ću reči nakon što objasnim prednosti lifta.
2,5" lift kit je najfantastičnije rješenje za all around vozilo. Ne pati geometrija vozila i nema puno nuspojava na mehaniku. Prednost ovjesa je i to što dobijete nove federe koji su jači i koncipirani za liftano vozilo. Poluga kučice ( sva težina kučice X 7,5cm - nije malo ) bitno utječe na voznost vozila u zavojima i nagibima. Ako stavimo bodylift, ovjes ostaje iste te samim time preslab a da ne pričamo da je još i star i umoran da bi se borio sa bočnim silama i povečanom polugom. Amortizeri ista priča, preslabi budu da bi se borili sa povečanim silama pomnoženi još i oslabljenim ovjesom koji sad još manje radi svoj posao nego prije. Kod kupovine novog lifta osim lifta bitna je stavka NOVOG, što za mehaniku puno znači uzimajući u obzir i činjenicu da su Balkan Roads shock killers te da je poželjno mijenjati amortizere svake 3-5 godina ili max 100000km.
Ista je priča sa coketima ilite coilspacerima ( podmetačima federa ). Sve multiplicirane sile i nuspojave se manifestiraju i ovdje.
E sad zašto da 1" lift kit i kada: Kad želimo npr. dignuti Wranglera YJ-a sa lisnatima ( Ukisti, pažnja važi i za vas te Patrolci ) koji već u startu ima kratke federe, velikim liftom od npr. 4" još više zaoblimo lisnatu a ne dužimo krakove ( uvijek ostaju prihvati na 110cm ) te lisnata postaje pretvrda radi prevelikog luka te samim time i nevozna. Već neko vrijeme ne kupujem 4" lift za Wranglere već svima preporučujem 2,5" lift kit koji je još uvjek dovoljno vozan i veoma stabilan ( stabilniji na cesti od 4" ) te dodatak od 1" bodylifta. Dobili smo 3,5" lifta i veoma vozno i kvalitetno podvozje.

_________________
My mother told me: My son, just be a simple man!
www.4x4.hr


Vrh
 Profil  
 
 Naslov:
PostPostano: sri pro 22, 2010 18:41 
Offline
Avatar

Pridružen/a: pet lip 05, 2009 11:58
Postovi: 3517
Lokacija: 46°26"11.66"N, 14°3"36.62"E
Nema šta dodavati niti oduzimati, sve 5.
I sam sam protiv bodylifta, osim više mjesta za veče gume i nešto viših pragova nikakvog večeg plusa, dapače vidio sam mnogo slomljenih karoserija zbog slabo napravljenog bodylifta.
Isto tako stalno govorim da je najbolje minimalno prerađeno vozilu. Zavisi koliko koje dopušta.
Radi porušene geometrije ovjesa dolazi do lomova jer elementi ne rade više u zoni koju je predvidjeo i preračunao proizvođač. Takođe se brže habaju pa treba mjenjati prije preporučene životne dobi. Ovo vredi za nezavisni ovjes.
Za baleštre si sve tačno napisao, samim podizanjem preko mjere samo gubimo. Brez produžavanja istih osim visine ne dobivamo ono kaj bi željeli. A sa spuštanjem mjesta di su pričvrščeni (osmice) opet ne dobimamo mnogo osim glavobolje sa manjom stabilnošču, zakretanjem preme i zapinjanjem za sve kaj nam se nađe na putu....Sa kombinacijom umjerenog bodylifta i umjerenog suspension lifta mislim da se da još najbolje uradit posao.
Sve ima svoje.....

_________________
http://suzuki4x4.mojforum.si/suzuki4x4.html http://www.youtube.com/alien4x4 Watch the good offroad stuff!


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu Odgovori  [ 127 post(ov)a ]  Stranica Prethodna  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Sljedeća

Vremenska zona: UTC + 02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: / i 0 gostiju.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
HR (CRO) by hecos